شقایق عبادی: برای هدف‌تان تلاش کنید/ میانگین ۱۱ ساعت مطالعه در روز

یکی از دانش‌آموزان موفق شهرستان هندیجان که در رشته کار درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک مشغول به تحصیل است، درباره روند مطالعه خود و فراز و نشیب‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو بوده است، توضیحاتی ارائه داد.

شقایق عبادی دانشجوی کار درمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت‌وگو با آکادمی پارسا درباره شرایط تحصیل و چگونگی درس خواندن خود در دوران کنکور گفت: من دانش‌آموز نظام قدیم بودم و قبل از قبولی در رشته کار درمانی، به دلیل نبود علاقه از رشته‌ای که پیش از آن قبول شده، انصراف داده بودم. این مساله باعث شد که مطالعه برای کنکور نظام جدید را شروع کنم تا در رشته‌ای که به آن علاقه دارم، به تحصیل بپردازم چراکه علاقه در تحصیل بسیار اهمیت دارد.

او درباره ساعت مطالعه خود در دوران کنکور اظهار کرد: میانگین ۱۱ ساعت در روز مطالعه داشتم؛ البته کیفیت نسبت به کمیت از اهمیت بیشتری برخوردار است و نباید ساعت بالای مطالعه را فدای یادگیری کرد.

عبادی افزود: حل تست زیاد و بررسی نتایج تست‌ها برای من بسیار اثرگذار بود؛ وقتی شروع به درس خواندن می‌کنید، در کنار آن، تست‌زنی را فراموش نکنید، همچنین نباید تست‌ها را بدون تحلیل و بررسی رها کنید.

این دانشجو در پاسخ به این پرسش که در طول دوران تحصیل، در آزمون‌های خاصی شرکت کرده است یا خیر، بیان کرد: بله در طول دورانی که برای کنکور مطالعه می‌کردم در آزمون‌های قلمچی شرکت کردم که واقعا مفید بود و به برنامه‌ام نظم داد.

او درباره مواردی که در دوران ناامیدی به او یاری می‌رساند، خاطرنشان کرد: قبل از هرچیز توکل به خدای بزرگ باعث شد که هیچوقت امیدم را از دست ندهم و با تلاش و پشتکار راهم را ادامه دهم؛ همین امر باعث شد که با وجود چند بار کنکور دادن و فراز و نشیب‌های بسیاری که پیش رویم بود، جا نزدم و باز هم تلاش کنم.

عبادی تاکید کرد: توصیه‌ای که به دوستان و دانش‌آموزان کنکوری دارم این است که اگر هدفی داريد، برایش تلاش کنید و کم نیاورید؛ لذتی که در سختکوشی وجود دارد، در تنبلی نیست. قوی‌ترین آدم‌ها همیشه کسانی نیستند که پیروز می‌شوند بلکه آن‌هایی هستند که وقتی می‌بازند، تسلیم نمی‌شوند.

این دانشجو درباره رشته تحصیلی خود عنوان کرد: من ورودی ۱۴۰۱، رشته کار درمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی اراک هستم. رشته کار درمانی بر ابعاد مختلف جسمی و روانی بیماران کار می‌کند. کار درمانی به مجموعه‌ای از فرآیندهای پزشكی گفته می‌شود که به افرادی که دارای مشکلات حرکتی یا هر نوع مشکلی که در سلامت آن‌ها وجود داشته باشد، کمک می‌کند که بتوانند استقلال خود را به دست آورند.

عبادی در پایان تصریح کرد: کار درمانی رشته‌ای بسیار گسترده است و می‌تواند در حوزه‌های مختلفی مثل ارتوپد، بیماری‌های اعصاب، اختلالات‌ نورولوژیک، اختلالات‌ مغز و اعصاب، اختلالات‌ جسمی- حرکتی و...  فعالیت کند، ارگوتراپی رشته‌ای پیشرفته در سطح بین‌الملل و از جایگاه خیلی خوبی برخودار است. تنها ۱۲ دانشگاه در کشور ایران رشته کار درمانی را ارائه می‌دهند.