شرایط جهش دانش آموزان در مقاطع تحصیلی

جهش تحصیلی مدارس #ابتدایی:
مطابق با ماده ۱۸ قبول شدگان ساعی و برجسته پایه های دوم ،سوم و چهارم ابتدایی با رعایت شرایط ذیل و تقاضای کتبی ولی خود می توانند مطابق مادة ۶ در ارزشیابی شهریورماه پایه بالاتر شرکت نموده و در صورت کسب سطح پیشرفت «خیلی خوب» در کلیه دروس به صورت جهشی به آن پایه ارتقا یابند. الف- از کلیه دروس آن پایه و پایه های قبل ،سطح پیشرفت “خیلی خوب”را کسب نموده باشند . ب- آموزش و پرورش استثنایی صلاحیت هوشی و روانی دانش آموز را به این منظور تأیید نماید. تبصره ۱- دانش آموزان موضوع این ماده از ارزشیابی دروس تربیت بدنی و وضعیت تربیتی معاف می باشند . تبصره ۲- استفاده از این ماده صرفا یک بار در طول دوره ابتدایی و برای یک پایه مجاز می باشد. تبصره ۳- گزارش پیشرفت تحصیلی دانش آموزانی که با استفاده از مفاد این ماده قبول می شوند در نوبت شهریور ماه ارائه شده و در دفتر ثبت ارزشیابی تحصیلی – تربیتی با ذکر استناد به مفاد این ماده ثبت و مهر و امضا می شود.

 جهش تحصیلی #متوسطه_اوّل:
مطابق با ماده 29 قبول شدگان ساعی و برجسته پایه هفتم با رعایت شرایط زیر و تقاضای کتبی ولی خود می توانند در ارزشیابی شهریورماه پایه هشتم شرکت نمایند و در صورت موفقیت به صورت جهشی به پایه نهم ارتقا یابند.

شرایط: الف - معدل کل پایه هفتم آنان حداقل 18 و نمره نوبت دوم آنان در هر درس حداقل 15 باشد . ب - در ارزشیابی شهریور ماه پایه هشتم در هیچ یک از مواد درسی نمره کمتر از 16 کسب ننماید. - تبصره 1 - نمرات قبول شدگان ارزشیابی جهشی در ستون شهریورماه دفتر ثبت ارزشیابی و کارنامه تحصیلی، ثبت و با ذکر استناد به مفاد این ماده، مهر و امضا می شود. تبصره 2 شرایط جهش دانش آموزان در مدارس استعدادهای درخشان به شرح زیر است: - الف -معدل کل پایه هفتم در خرداد ماه، حداقل 19 بوده و در ارزشیابی نوبت دوم در هیچ یک از مواد درسی نمره کمتر از 18 نداشته باشند. ب - در ارزشیابی مربوط به جهش تحصیلی که در شهریور ماه برگزار می شود، در هیچ یک از مواد درسی نمره کمتر از 17 کسب ننمایند.

 جهش تحصیلی #متوسطه_دوم:
مطابق با ماده ۳ کمیسیون خاص استان: بند ۱۳: صدور مجوز شرکت در آزمون جهش تحصیلی پایه یازدهم برای دانش آموزان ساعی و ممتاز قبولی پایه دهم، به غیر از شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش که دارای معدل حداقل ۱۸‌.۵ بوده و متقاضی جهش به پایه دوازدهم می‌باشند؛ به شرطی که در تمامی دروس آزمون جهشی حداقل نمره ۱۷ را کسب کرده باشند.

 نکات مورد توجه: نکته 1: نیاز به مجوز کمیسیون خاص استان دارد. نکته 2: فقظ دانش آموزان رشته های نطری (علوم تجربی - ریاضی فیزیک - ادبیات علوم انسانی - علوم و معارف اسلامی) مجاز به شرکت در آزمون جهش تحصیلی هستند. نکته 3: معدل کل پایه دهم حداقل باید ۱۸‌.۵ باشد. نکته 4: در هیچ درسی از پایه یازدهم نباید نمره کمتر از ۱۷ کسب نماید .

 

آموزشگاه علمی و کنکوری پارسا